شرکت ایمن شبکه آرون وارد کننده رسمی گوشی تلفن همراه با برندهای ساسونگ، اپل، هواوی، نوکیا و شیائومی می باشد که کارت ضمانت کلیه گوشیهای وارداتی خود را با نام تجاری لوکا سرویس به بازار عرضه میکند هدف اصلی شرکت ارائه خدمات گارانتی به صورت سریع و مطمئن به مشتریان گرامی و در نهایت ایجاد حس خوب اعتماد به خرید محصولات تحت گارانتی لوکا میباشد. به همین منظور و به جهت حفظ کرامت مشتریان گرامی شیوه نامه ارائه خدمات گارانتی با استناد به مفاد ماده 37 آئین نامه اجرایی ماده 21 قانون حمایت از مصرف کنندگان جهت استفاده مصرف کنندگان، نمایندگان فروش و نمایندگان خدمات پس از فروش به شرح زیر اعلام میدارد.

شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش :

1. مشتری گرامی در حین تحویل دستگاه از فروشنده حتما از سلامت ظاهری و کارکردی دستگاه اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت دستگاهی که دارای ایراد ظاهری همچون ضربه خوردگی و آب خوردگی باشد شامل خدمات رایگان گارانتی نخواهد شد و مشمول دریافت هزینه در واحد خدمات پس از فروش خواهد شد.

2. مدت زمان گارانتی دستگاه تلفن همراه 18 ماه میباشد که تاریخ شروع و اتمام گارانتی بر روی کارت گارانتی همراه با هولوگرام معتبر چاپ شده، همچنین جهت اطمینان و سهولت دسترسی مشتریان و نمایندگان امکان استعلام مدت زمان گارانتی از طریق وب سایت شرکت به آدرس loca.ir نیز فراهم گردیده است.(استناد به ماده 19 قانون حمایت)

3. حداکثر زمان تعمیرات برای دستگاه های دارای گارانتی یک هفته کاری است. درصورتیکه دستگاه در زمان تعیین شده به دلایل مختلف از قبیل نبود قطعات و عدم تشخیص عیب آماده تحویل نشد بنا به درخواست مشتری یک عدد گوشی مدل مشابه به صلاحدید شرکت به صورت امانی تا زمان آماده شدن دستگاه به مشتری ارائه خواهد شد. و در صورتیکه شرکت امکان تامین گوشی جایگزین را نداشته باشد به ازای هر هفته تاخیر 1 ماه به مدت زمان گارانتی افزوده خواهد شد که این مورد هنگام تحویل کالا به مشتری باید در سامانه عملیاتی شود تا هنگام تحویل دستگاه به مشتری امکان استعلام گیری توسط مشتری وجود داشته باشد.( استناد به ماده 22 قانون حمایت)

4. با توجه به اینکه گوشیهای اپل جهت تشخیص، تعمیر و یا تعویض به نمایندگی شرکت در خارج از کشور ارسال میشود روند پاسخگویی به گوشی اپل 30 روز کاری است و در صورت تعویض گوشی جدید ممکن است دارای پارت نامبر متفاوت نسبت به گوشی اولیه باشد که از نظر کیفیت سخت افزاری هیچ تفاوتی بین پارت نامبرهای موجود نیست و این تفاوت به دلیل تعویض آیفون در شعب خاصی از اپل در کشورهای در دسترس گارانتی لوکا سرویس می باشد.

5. در صورت تعویض دستگاه در طول مدت گارانتی ، کارت گارانتی جدید صادر میشود و پایان گارانتی دستگاه جدید همان تاریخ درج شده در کارت گارانتی اولیه می باشد .

6. مدت زمان پشتیبانی خدمات در دوران تعهد، تامین کلیه قطعات یدکی و ارائه خدمات به انواع گوشی موبایل، 3 سـال ازتاریخ شروع گارانتی می باشد.(اسناد به ماده 20 قانون حمایت).در مواردی که امکان تامین قطعات یدکی در دوران پشتیبانی خدمات توسط شرکت گارانتی کننده وجـود نداشـته باشـد، ابتدا دستگاه مشتری با فرمول زیر ارزش گذاری شده سپس با توافق خریدار یکی از موارد زیر اعمال خواهد شد:

استهلاک دستگاه (ماهیانه 2% از فاکتور خرید) – هزینه تعمیر (قیمت قطعه معیوب + دستمزد) – قیمت خرید دستگاه

• جایگزین با مدل مشابه و دریافت مابه تفاوت ارزش دستگاه معیوب
• افزایش مدت زمان گارانتی به محصول جدید خریداری شده جهت اطلاع نرخ گارانتی برای یکسال معادل 3% ارزش دستگاه میباشد.

7. در صورتیکه دستگاه در تعهد خدمات شرکت باشد هزینه دریافتی مطابق نرخ نامه تعرفه تعمیرات و خدمات پس از فروش تلفن همراه اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی که در نرم افزار خدمات پس از فروش مشتری نیز تعریف شده از مشتری دریافت میگردد.(استناد ماده 38 سازمان حمایت)

8. درصورتیکه محرز گردد که یک مدل خاص از یک کالا دارای ایراد فراگیر می‌باشد، کلیه خریداران آن کالا به مراکز خدمات پس از فروش شرکت فراخوان شده و به صورت رایگان مشکل آنها برطرف خواهد شد. درصورتیکه اشکال از طریق نرم‌افزاری (مثلا نصب یک پَچ نرم‌افزاری) حل شود، راه‌ حل مشکل فوق در وب‌سایت قرار خواهد گرفت و درصورتیکه مشکل سخت‌افزاری باشد، ارسال کالا به مراکز خدمات پس از فروش الزامی است. در این صورت هزینه حمل و نقل دستگاه برای کلیه مشتریان شهرستانی بر عهده شرکت خواهد بود. بدیهی فراخوان از طریق وب سایت، صفحات رسمی اجتماعی شرکت و ارسال پیامک به بانک اطلاعات موجود انجام میشود. همچنین نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش نیز باید نسبت به ارسال متن فراخوان شرکت از طریق صفحات اجتماعی و پیامک به بانک اطلاعاتی مشتریان خود اقدام کنند و یا اینکه بانک اطلاعاتی خود را در اختیار شرکت قرارداده تا توسط شرکت فراخوان صورت گیرد. (استناد به ماده 16 قانون حمایت)

9. چنانچه انجام تعهدات شرکت وارد کننده به دلیل حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی (سیل، زلزله، طوفان، انواع بلایای طبیعی، بیماریهای ناعلاج مثل کرونا ویروس، جنگ، تغییر حکومت، تحریم و …) نا ممکن باشـد و ارائـه تعهـدات بـه حالت تعلیق درآید مدت تعلیق به دوره ضمانت افزوده می شود.(استناد به ماده 27 قانون حمایت)

10. کلیه خدمات تعمیری و قطعات تعویضی انجام شده روی دستگاهی که خارج از گارانتی بوده ولی در تعهد خدمات شرکت است و بابت انجام آن از مشتری هزینه دریافت شده است به مدت 6 ماه در گارانتی شرکت میباشد. بدیهی است در این حالت در صورتی شامل ضمانت خواهد شد که مشمول شرایط گارانتی از جمله فاقد هرگونه ایراد ظاهری و دستکاری توسط سایر تعمیرکاران باشد.(استناد به ماده 33 قانون حمایت)

11. در صورت بروز خسارت برای دستگاه مشتری در حین تعمیرات توسط تکنیسین های واحد خدمات پس از فروش شرکت و یا نمایندگی هـای مجـاز، شرکت موظف به جبران خسارت مشتری بوده و مبلغ مذکور به حساب تکنیسین یا نمایندگی مجاز مربوطه منظور خواهد کرد.

شرایط گارانتی تعویض :

1. در صورت بروز ایراد ذاتی در دستگاهی که مشمول خدمات گارانتی میباشد در 24 ساعت اولیه (غیر تعطیل) از تاریخ فاکتور خرید یا تاریخ فعالسازی در همتا دستگاه مشمول گارانتی تعویض می شود در این حالت مشتری با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش شرکت و محرز شدن شرایط تعویض حق تعویض دستگاه را خواهد داشت و در صورت عدم موجودی دستگاه مذکور جهت تعویض، امکان استرداد وجه خود مطابق فاکتور رسمی خرید به قیمت نقدی و یا تعویض با مدل مشابه و پرداخت مابه تفاوت قیمت خواهد داشت.(استناد به ماده 12 قانون حمایت)

2. درصورت عدم امکان تعمیر دستگاه در طول دوره گارانتی و داشتن شرایط گارانتی، دستگاه تعویض خواهد شد البته هزینه استهلاک (ماهیانه 2% طبق فاکتور خرید) از مشتری دریافت میگردد و در صورت عدم موجود بودن همان مدل دستگاه با مدل مشابه با دریافت مابه تفاوت قیمت تعویض خواهد شد و یا اینکه مبلغ دستگاه با کسر استهلاک طبق فاکتور خرید استرداد میشود.

3. درصورتیکه مشکل دستگاهی با یک عیب یکسان بعد از دو بار مراجعه و تعمیر برطرف نشد و مشتری بار سوم با همان مشکل به مرکز خدمات مراجعه کرد در صورت درخواست مشتری و با توافق مشتری امکان جایگزینی با همان مدل، یا مدل مشابه و دریافت مابه تفاوت قیمت و یا استرداد مبلغ دستگاه مطابق فاکتور خرید می باشد(استناد به ماده 23 قانون حمایت)

4. در صورتی که کد همتا غیر فعال شود و بعد از پیگیری توسط کارشناسان مشخص شود که ایراد مذکور از جانب شرکت گارانتی کننده می باشد، دستگاه تعویض خواهد شد و در صورت عدم موجود بودن همان مدل در انبار تعویض شرکت مبلغ دستگاه طبق فاکتور خرید رسمی به مشتری مستردد میگردد.

شرایط ابطال گارانتی :

1. اتمام مدت زمان گارانتی

2. مخدوش بودن شماره سریال مندرج بر روی کارت گارانتی

3. خرابی در اثر استفاده از هرگونه شارژر و باطری و لوازم جانبی تایید نشده از سوی شرکت تولید کننده

4. اقدام به سرویس، بازکردن یا تعمیرات دستگاه توسط افراد غیر مجاز

5. هر گونه ایرادی که ناشی از عدم کاربرد صحیح دستگاه توسط کاربر باشد شاملِ:
آسیب‌دیدگی بر اثر ضربه، رطوبت، ریختن مایعات بر روی دستگاه و نوسانات برقی،نصب نرم‌افزارهای متفرقه، روت کردن و تغییر بدون مجوز نسخه سیستم عامل،جیلبرک سیستم عامل IOS و انجام تنظیمات اشتباه،ویروسی شدن دستگاه

6. تغییر یا دستکاری شماره سریال دستگاه ( IMEI ) در دستگاه یا کارت گارانتی

7. استهلاک تدریجی محصول از قبیل، سایش، شکستگی و رنگ رفتگی شامل گارانتی نمی باشد

8. در گوشیهای اپل در صورت فعال بودن گزینه Find my iPhoneو فراموشی Apple ID، مشخصات آن و یا رمز ورود، دستگاه شامل گارانتی نمی باشد.

9. محصولات مقاوم در برابر آب در حالت آزمایشگاه و طبق استاندارد شرکت تولید کننده آزمایش می شود ، این به منزله ضد آب بودن یا مقاوم دربرابر هر گونه صدمه از بابت مایعات ، رطوبت یا گرد و غبار نیست . هر گونه آسیب از این بابت بر محصولات مقاوم در برابر آب باعث خروج دستگاه از گارانتی می شود

10. قاب و وسایل جانبی شامل شارژر، هندزفری، کارت حافظه و باتری شامل گارانتی نمی‌باشند.

نحوه و شرایط پذیرش دستگاه :

1. نحوه پذیرش و ارائه خدمات به مشتریان از دو طریق زیر انجام میشود :
• مراجعه به دفتر مرکزی خدمات پس از فروش شرکت واقع در تهران و پذیرش دستگاه
• مراجعه به نمایندگان خدمات پس از فروش شرکت (سطح 1 و 2 و 3 ) و پذیرش دستگاه و دریافت رسید.

2. در صورتیکه شرکت در شهر مشتری دارای نمایندگی خدمات پس از فروش نباشد خریدار باید با شماره تلفن 41704-021 تماس گرفته و عملیات پذیرش را تلفنی انجام داده و شماره رسید دریافت کند سپس دستگاه را از طریق تیپاکس یا پست سفارشی با بسته بندی مناسب به شرکت ارسال کند. در این حالت مشتری حتما باید دستگاه را با ارزش واقعی بیمه کند تا در صورت وقوع هرگونه آسیب، خسارت مربوطه را از شرکت حمل و نقل دریافت کند و در غیر اینصورت شرکت هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت. بعد از اتمام کار دستگاه توسط پست یا تیپاکس به آدرس مشتری ارسال خواهد شد در این حالت هزینه ارسال از شرکت به مشتری رایگان خواهد بود.

3. هنگام پذیرش دستگاه ارائه کارت گارانتی، کارتون دستگاه و فاکتور خرید الزامی است و مراکز پذیرش حتما باید نسبت به دریافت این سه مورد اقدام کرده سپس دستگاه را در سامانه پذیرش کنند. و در صورت داشتن لوازم و ملحقات مثل کاور، مموری کارت، شارژر، تبدیل و سایر موارد را به مشتری تحویل دهند.